Dapatkan Semua Maklumat Pelancungan Kelantan Disini

Dapatkan Semua Maklumat Pelancungan Kelantan Disini
Cintalah Malaysia Love Malaysia

Sunday, February 7, 2010

Akhbar Sinar Harian Membuat Liputan ' Ride Jelajah Kelantan 5 feb'

Tanah Merah: 6 Feb 2010
Seramai 150 ahli Kelantan Bikers daripada 12 kelab motosikal Kelantan bekumpul di padang majlis Daerah Pasir Mas (MDTM) dalam program Ride Jelajah Kelantan disini semalam.

Program ini diadakan sempena Sambutan Bike Week yang akan di adakan pada 3 dan 4 April ini yang bakal mengumpulkan lebih 1,000 buah otosikal yang akan disertai oleh bikers dari negara-negara Asean termasuk malaysia, Indonesia, Brunei, Singapura dan Thailand..

Dalam siri jelajah ini, kumpulan Kelantan Bikers ini berlepas dari Stadium Sultan Mohammad ke IV Kota Bharu pada jam 9 pagi yang dirasmikan oleh Ketua Polis Kelantan yang diwakilkan oleh Ketua Jabatan Siasiatan Jenayah Kelantan Asisten Komisioner, Tuan Mazlan Lazim.
Rombonhan biker ini melalui Kota Bharu, Tumpat, Rantau Panjang, Pasir Mas, Tanah Merah, Pasir Puteh, Tok Bali, Bachok dan berakhir semula di Kota Bharu.

Pengerusi kelantan Bikers, Dr Nik Omar bin Hj Nik Daud berkata, Program berkenaan mendapat sokongan penuh daripada kerajaan Kelantan. Dimana Program kelantan Bike Week 2010 ini telah dirasmikan pelancarannya oleh YB Dato Takiyuddin Hassan, selaku EXCO Pelancongan dan Kebudayaan Negeri Kelantan, merangkap Pengerusi 1, KBW pada 28 Jan 2010 di Gelang Mas.

" Kami mengucapkan terima kasih kepada Kerajaan kelantan diatas galakan dan sokongan yang diberikan kepada Kumpulan Kelantan Bikers dalam rangka mempromosikan pelancongan kesihatan serta mengeratkan hubungan sosial dikalnagan bikers dari berbilang kaum.

" Sambutan yang diberikan di Tanah Merah amat mengalakkan dan diharap dengan semangat yang ditunjukkan oleh semua ahli Kelantan Bikers dan konvoi ini dapat menjayakan kelantan Bike week dan Asean Bike gathering pada 3, 4April nanti, " kata Dr Nik Omar.

Dalam yang tersebut, Setiausaha Kelantan Bike Week Che Gu Mat Hanapiah telah menasihatkan ahli-ahli KBW supaya kutakan semangat dan tunjukkan bukti bahawa Bikers dari kelantan dapat bersatu dalam satu organisasi yang lebih besar iaitu Kelantan Bike Week.

Semnatara itu EXCO Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan NGO merangkap ADUN Bukti Panau, Abdul Fatah Mahmood berkata, dengan adanya kumpulan motosikal ini dapat menjadi contoh kepada golongan muda agar menunggang secara berhemah.
" Kumpulan ini sudi datang ke Jajahan Tanah Merah dalam rombongan yang ramai dan kita harap dapat memberi contoh kepada golongan muda agar menunggang dengan berhemah.